انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبي انتخاب رنگ فيروزه اي انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ قهوه اي انتخاب رنگ نارنجي انتخاب رنگ زرد انتخاب رنگ بنفش انتخاب رنگ خاکستري انتخاب رنگ سياه
خوراک آر اس اس توييتر فيس بوک
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازديد 15
نويسنده پيام
vahiddgn آفلاين


ارسال‌ها : 22
عضويت: 22 /5 /1397

هوش مالی
تعریف هوش مالی

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که هوش مالی چیست ؟ همان طور که ” آی کیو ” یا همان بهره‌ی هوشی ، سطح کلی هوش شما را مشخص می‌کند ، و ” ای کیو ” یا همان هوش هیجانی ، میزان توانایی‌ شما در کنترل هیجان‌های خودتان را نشان می دهد ، بهره‌ی شما از هوشی مالی ، به این معنی است که شما قادر هستید تصمیمات مالی هوشمندانه‌تری اتخاذ می‌کنید و اقدامات درست‌تری برای بهبود شرایط مالی‌تان انجام می‌دهید.

افراد با هوش‌مالی بالا دقیقا می‌فهمند که برای مدیریت پول خود‌شان چه‌کاری را باید انجام دهند و چه کاری را نباید انجام بدهند ! یک خبر خوب برایتان داریم و آن ، این است که هر شخصی می‌تواند هوش مالی خودش را با انجام تمریناتی افزایش بدهد و برای این ‌کار هم حتما لازم نیست که تحصیلات دانشگاهی داشته باشد .
تنها کافیست که رویای بهتر شدن اوضاع مالی تان را در سر داشته باشید و بخواهید که آن را به حقیقت بپیوندید . در تعریف هوش مالی ، بدون توجه به این که فرد ، درآمدش را از چه راهی به دست می آورد و چه مقدار پول اولیه دارد ، راهکارهایی برای افزایش هوش مالی و در نتیجه ، درآمد زایی اش و مدیریت این پول ها آمده است . در ادامه این مقاله ، تعدادی از این تکنیک ها را با هم مرور می کنیم .
۱ ) در انجام وظایفی که دارید ، کوتاهی نکنید و از دستورات مافوقتان پیروی کنید
۲ ) خودآموزی کنید
۳ ) فکرتان را عوض بکنید
۴ ) زمانتان را به بهترین وجه ممکن سپری کنید
۵ ) دائما با مدیران مالی موفق در تعامل باشید
۶ ) دائما استراتژی‌ های مالی جدیدتر را یاد بگیرید
به طور خلاقه ۷ گام را برای شما نام می بریم تا یک به یک آن ها را پشت سر بگذارید و به موفقیت برسید :
گام اول = به خود شناسی و خود آگاهی برسید و از همه مهارت ها و هنرهایی که دارید ، یک لیست تهیه کنید .
گام دوم = فرصت ها را ببینید و به سرعت آن ها را شناسایی کنید . ترستان از رو به رو شدن با موقعیت های جدید را کنار بگذارید .
گام سوم = فرصت‌هایی که برایتان پیش می آید را با توجه به نقاط قوت‌ خودتان به فرصت هایی برای درآمد زایی تبدیل کنید .
گام چهارم = خرجتان را کم تر از دخلتان بکنید تا بتوانید روزانه مبلغی را ذخیره کنید .
گام پنجم = شروع به پس ‌انداز کردن بکنید .
گام ششم = مبالغی که پس انداز کرده اید را سرمایه‌گذاری بکنید .
گام هفتم = مکررا این ۶ مرحله ای که برایتان توضیح دادیم را تکرار بکنید .
نتیجه گیری
در تعریف هوش مالی آمده است که افراد با هوش‌مالی بالا دقیقا می‌فهمند که برای مدیریت پول خود‌شان چه‌کاری را باید انجام دهند و چه کاری را نباید انجام بدهند . هر شخصی می‌تواند هوش مالی خودش را با انجام تمریناتی افزایش بدهد و برای این ‌کار هم حتما لازم نیست که تحصیلات دانشگاهی داشته باشد . تنها کافیست که رویای بهتر شدن اوضاع مالی تان را در سر داشته باشید و بخواهید که آن را به حقیقت بپیوندید .
در تعریف هوش مالی ، بدون توجه به این که فرد ، درآمدش را از چه راهی به دست می آورد و چه مقدار پول اولیه دارد ، راهکارهایی برای افزایش هوش مالی و در نتیجه ، درآمد زایی اش و مدیریت این پول ها آمده است . مدیرانی که هوش مالی بالاتری دارند ، از تمامی لحظات زندگی خود‌شان برای یادگیری بیشتر بهره می برند . برای این که بتوانید پول خودتان را با موفقیت مدیریت بکنید ، باید شروع بکنید به الگو برداری کردن از رفتارها و عادات و کارها و روش های افرادی که پیش از شما این راه پر پیچ و خم را طی کرده اند .
شما باید به شغلی که دارید و وظایفی که بر عهده دارید ، به عنوان ابزاری برای افزایش پولتان و رسیدن به ثروتی که در سر دارید بیاندیشید . در چنین شرایطی تلاش شما روز به روز افزایش پیدا می کند و در نتیجه ، هوش مالی شما تقویت می شود.


منبع: وبسایت ماهان تیموری
پنجشنبه 18 بهمن 1397 - 14:01
نقل قول اين ارسال در پاسخ گزارش اين ارسال به يک مدير


براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :



twitter facebook rss
yahoo
سايت ما با عنوان بزرگترين تالار گفتمان ايراني کار خود را در سال 15/2/1390 آغاز کرد. از لحظه تولد تاکنون ما همواره سعي در ارائه مطالب آموزشي، علمي، تفريحي، سرگرمي و ... داشته است. ما مفتخر است که توسط سرور ايران ميزباني مي شود.

ترجمه شده توسط:آبان يار

ايميل پست الکترونيکي مديريت سايت : #######
همراه جهت پيامک : 0000000 - 0000
PostMan By Cultural Forum | Study at Malaysian University
طراحي شده توسط VBIran

SEO by vBSEO